podria ser un blog

Llops

Una vegada vaig veure un gos rondant per Campa’l Picu, un gos vell, cansat i malalt, que ja només tenia esma per a morir. Vaig tornar a casa cames ajudeu-me cridant que havia vist un llop. L’hivern passat, com que havia nevat copiosament, s’havien trobat petjades de llop prop de casa, de manera que els grans em van creure i van sortir a espantar-lo amb pistoles i escopetes. Quan vam arribar al Picu, només vam topar amb un cos sangonent, mig devorat, del gos que jo havia vist. Comprenguin la meva agitació, la meva sorpresa: jo havia creat aquells llops, aquells ullals que havien esquinçat el pobre gos. La veritat també s’inventa: la vida, es miri per on es miri, és sempre una mentida més o menys ben explicada.

 «El conte del llop», Xuan Bello a Història universal de Paniceiros, traducció de l’asturià de Jordi Raventós (Martorell: Adesiara, 2008)

 llops

Tots els llops que hem inventat que eren gossos moribunds. Tots els que ens han cregut i han empunyat pistoles i escopetes. Tots els cossos sangonents que han devorat els nostres llops. Hi ha d’haver el gos moribund, hi ha d’haver qui agafi les armes guiat per les nostres paraules, hi ha d’haver cossos devorats perquè hi hagi literatura, que la literatura és la mentida que ens serveix per explicar la vida de veritat. No recordem el primer gos moribund que vam veure, però no hauríem de deixar de reviure l’agitació i la sorpresa de veure que creem llops perquè hi ha algú que se’ls creu i surt a espantar-los i tard o d’hora ensopega amb un cos ensangonat. El dia que no ens sorprengui que algú es cregui els nostres llops, serem nosaltres el cos devorat enmig de la neu.

Anuncis
Estàndard

One thought on “Llops

  1. Xuan Bello és un gran, gran escriptor. I aquesta Història universal una gran història.
    Seguim creant llops de mentida, que els de veritat ja ens els ofereix la vida.

Deixa un comentari

