podria ser un blog

Oasi

penseu

Jo a la meva. Que no penso en altra cosa, quan penso de debò. Vull dir que jo si pogués em dedicaria a pensar tot el sant dia, anar connectant coses, donant-los voltes, desembolicant-les, enredant-les després, canviant-les de lloc, mirant-me-les des d’una altra perspectiva, capgirant-les, analitzant-les, observant-les de lluny amb els ulls mig clucs per veure-les borroses. De matí a vespre així. I els somnis que tindria! Seria una feina que podria fer en qualsevol lloc: aconseguiria conciliar-la amb la família sense que… No: Nena, calla, que ta mare pensa. M’hauria de fer un horari per pensar, dividir-me la jornada en blocs: al matí penso sobre l’escriure, al migdia sobre el viure, a la tarda sobre el més enllà, i al vespre, mentre es fa fosc, seria el torn del morir. Tindria quatre llibretes per anotar-hi les conclusions, amb el títol en lletres majúscules i blaves: ESCRIURE, VIURE, MÉS ENLLÀ, MORIR. Però i si al matí m’agafés per pensar sobre la mort? I al vespre sobre el procés de creació? Com em controlaria els pensaments si ara que els mantinc distrets amb coses menys importants que pensar ja se m’escapen i em teclegen idees manicomials al sostre del crani? Pensar ordenadament, amb un horari fix i uns temes assignats potser faria precisament que ho deixés de fer. La gràcia del caos d’ara és que en qualsevol moment puc i no puc pensar, vull dir pensar de debò, perdre’m pel bosc embullat que tenim tots dins del cap, i perdre-m’hi tant que n’arribi a sortir per anar a parar a la consciència que compartim entre tots, que alimentem entre tots, a aquell pou d’energia mental que només s’hi arriba si no saps com s’hi arriba, si t’hi deixes portar, si confies en els teus pensaments i els permets guiar-te consciència amunt, o avall, per encegar-te amb una mena de llum interna que no et fa tancar els ulls sinó obrir-los, amb una llum que veus amb el cap i el cor alhora, però el cap i el cor sols no, hi ha alguna cosa més, una cosa que no està lligada al teu cos, i tot això ho he pensat gràcies a sant Pau i una carta que va escriure als romans (Rom 8,16), i gràcies a un teòleg que publicarà unes converses que li estic corregint ara i que aviat us recomanaré tant que o bé les llegireu amb devoció o bé no tornareu a venir per aquí, per aquest racó d’una que pensa sobre el pensar de debò i que cara enfora pot semblar un manicomi però cara endins us asseguro que és un oasi tan necessari com decoratiu, que aquesta deu ser la gràcia dels oasis. Mireu-vos bé el cap per dins, segur que n’hi teniu un. Si no m’invento res. Que això que us dic, aquest pensar de debò, es fa en qualsevol lloc, que jo corregia el teòleg i alhora tenia el cap enderiat amb aquesta mena de consciència universal que us deia, com un cloud espiritual, i disfressava les nenes i tornava a ser allà dalt, o allà baix, i veia el xarcuter disfressat de Beach Boy ballant el Good Vibrations a tota llet i el meu cap continuava lluny, perquè és com un treball en segon pla, tu pots anar fent la teva vida diària i al fons del teu cap es va pensant de debò, com si desfragmentessis el disc dur mentre fas anar el processador de textos. És un pensar de fons, com un fil musical dins del cap, però amb una tonada que de tant en tant puja de volum tota sola i et fa parar, girar la vista endins, oblidar el món una estona i pensar de debò en primer i segon pla, amb aquella llum que deia, una llum que escalfa i gela, que encega i il·lumina, que és tan forta que tot pren un sentit dens, gruixut i sòlid que et fa venir ganes d’obrir el balcó i cridar: penseu, collons!

Anuncis
Estàndard

One thought on “Oasi

  1. Pensar? En la societat moderna no hi ha temps per això! S’han de fer moltes coses! Han d’estar ocupat! Sinó que pensaran els altres de tu? Oh wait…

Deixa un comentari

