podria ser un blog

Una manta

—Carrincloneries! —diria
si li ho explicaven d’una altra.
Però el drama és ben seu
i per força en coneix les múltiples amargors.
«Boira», MERCÈ RODOREDA

unamanta

Totes aquestes llanes embullades que no veus seran una manta. Ja l’he començada. No en tinc el patró clar. No en compto els punts metòdicament. Improviso amb fils i colors. Res no em concentra més que aquesta manta. Cada punt un pensament. L’aire entre els fils s’omple i es buida de paraules que el ganxet intenta atrapar, i no sempre se’n surt. I no és la manta que t’imagines. Ni escalfarà ni serà gaire acollidora. La manta que dic, la manta que faig, em temo que serà aspra. Però m’acontento si em queda consistent. N’hi haurà prou que els forats combinin bé amb els punts. Hauré d’anar trobant el color de cada tram. L’he engegada amb uns tons càlids enganyosos. Ja fa cinc centímetres de llarg per un metre d’ample. Cinc-cents metres cúbics de concentració. Em veiessis: l’embull de fils a la falda, la mà tensa empunyant el ganxet, els ulls fixos més enllà dels punts que no compto. Si se m’hi fa un nus, en un dels fils, no sempre tinc la paciència de desfer-lo. Tinc les tisores ben a prop. Si em distrec gaire se me’n desteixeix un tros i he de refer-lo de seguida. Pot ser que deixi de respirar uns quants punts, esquenadreta, dents serrades. Quan toca, quan vull que toqui, canvi de fil, vénen uns minuts de mastegar llana, incòmodes, a vegades desgradables, però un cop fet sospiro sorollosament i recullo el cabdell del fil nou, que sempre em cau a terra en els moments decisius. També pot ser que no trobi el moment de parar, o que un dels meus jos reclami una pausa a crits mentre l’altre li venta calbots perquè no pari de teixir. Tot pot ser amb les llanes a la falda i el ganxet als dits. I només han passat cinc-cents centímetres cúbics. Un dia l’acabo i te l’ensenyo. No és el que et penses, però ara no em creus.

Anuncis
Estàndard

Deixa un comentari

